söndag 6 november 2011

Bok till jul


Jul, jul...strålande jul. Nu kommer det flera julinlägg på rad. Här har jag gjort en julbok att ha godis i eller något annat man vill ge bort. Jag var på maran i Alingsås nu i lördags och köpte då en ny julstämpel från Stämpelkällan. Denna stämpel är lite småbusig men så julig med den stora tomteluvan och skägget. Skägg och luva har fått Flock  på det vita och mustaschen har jag embossat med vitt lim. Julkulan är bara sparsamt målad och sedan är det glitter.

Inuti är det ett mönstrat papper som jag bara distressat kanterna på, det är så härligt att jag inte ville sätta något ovanpå. Jingle Bells texten ochklockan hat fått crackel paint,men det syns inte här. Boken har fått en textstämpel från Youdo  och stjärnor som jag vann i Alingsås.Två röda hjärtan är distressade och fastsatta  på ramen.

Så här ser hela kortet ut, blommor, pärlor, blad,charm,tags och halvpärlor slåss om utrymmet
 och lite osteklut har också fått plats. En rund stämpel med får ej öppnas före julafton finns också med.


Kortet är med i följande utmaningar:
Delightful challenges: A very sparkly chrismas.
The paper shelter: Chrismas fun.
Lady bug scrafts ink challenge Non traditional chrismas or/and distressed chrismas.
Paper take weekly: Anything goes.
Everybody-art-challenge: Buchkarte
Card ans scrap:  Julebok + blomster,tag och tekt
The emerald faerie garden: Crismas red

Ha en underbar dag  :O)
Zora

14 kommentarer:

Nina sa...

WOW,det här tycker jag om. Din nya stämpel är så härlig. Kram Nina

WencheP sa...

Denne ble utrolig fin. Likte den nissen så godt - kjempesøt!

-Wenche

Åsa/asamia sa...

WOW!!! Superfin!

Ninas hobbyblogg sa...

Jättefint!En fråga, var får du tag i "osteklut" ?
Underbara papper, stämpel och dekos!
Kram Nina

May Britts papir og sånt sa...

Så herlig, får orndtlig julefølelse av å se på den.
Kjempefint motiv, farger og pynt.

Klem May Britt

Anonym sa...

Wow, jättesnyggt!!
Kram Kicki

Marita Johansson sa...

WOOW kanonsnyggt
Kramis

Marita Johansson sa...

Jag vet inte vad de små glaskulorna kallas för de är pyttesmå och jag har dem i olika färger.
Köpte dem när stora tjejen var liten jag tror att det var på Panduro.
Hittade dem när jag städade ur en pyssellåda.
Kramis

Mim... sa...

Wow vilket härligt bokkort.
Ha det gott...

Sue U sa...

Gorgeous card! Thanks for joining us at Ladybugs Crafts Ink, hope to see you again soon

Sue xx

downrightcrafty sa...

gorgeous creation and love the choice of reds thank you for sharing your lovely work with us at the Emerald Faeries
Hugs Kate xx
ps I have candy if you are interested :)

Tracey Manderson sa...

wow i love this, great idea! Thanks for joining us at The Paper Shelter, and good luck with the challenge.
Hugs
Tracey

Rosalien Zwackhalen sa...

Fantastic, I love all the details you put on the card, it looks gorgeous. thanks for joining DC.

Hugs, Rosalien

Tracey Manderson sa...

Have my other hat on, still love it, Thanks for joining us at The Emerald Faerie Garden, and good luck with the Challenge.
Hugs
Tracey