lördag 17 december 2011

Snart tar vi in granen......



I förra Inspira hade de med en gran i en glasburk. Jag gillade granen och ville dekorera den. Granen är gjort av kvadrater som är rullade till en godisstrut och sedan ihoplimmade till en kon. Dessa har jag sedan trätt på blomsterpinne ca 1 cm i diameter.


Varannan "gren har fått ett hål och där har jag hängt i olika saker, charms och små kulor. Alla "grenarna är shalkade och har fått Stickles, Stjärnan var lila från början men målades med gulfärg.


Runt hela granen har jag lagt en mycket tunn ståltråd som var virad i spiral. Det är tydligast på första bilden. Granen har jag sedan stuckit ner i en torr oasis och dekorerat med vita stenar.


Granen är med i följande utmaningar:
Pileitonchallenge. #49 bling it up
Delightfulsketches Anything goes
Just-add-ink.#98 Sparkle
Cutecardthursday. #195 Stripes
Papertakeweekly. fave colour chrismas
Papersundaes.#99 anything chrismas
Whimsyinspires. #19 Charms

Här fortsätter julstöket, med både smått och gott:O)
Ha en skön helg!
Zora

10 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

men guuuuuuuuud va häftig!!! :)

Ingela Göransson sa...

God JUUUULGRAN. Den här är ju helt suveränt fin!
Nu har jag nåt att göra ikväll/inatt när jag väntar på Sara och inte kan sova...
Kramar Ingela

Fiona sa...

oh my word...stunning tree..wow!!

Thanks for joining us at Papertake Weekly.

fi GDT
x

Pernilla ~Pillan~ sa...

Vilken häftig julgran o så mkt jobb o tålamod det måste ligga bakom!

CARLA PREDIGER sa...

Wow! what a gorgeous work! Would love to learn how to do it!

Berry sa...

What a fabulous tree thanks for joining us at PTW Hugs Rebekah GDT xxx

Mim... sa...

Woow så läckert!!
God Jul...

Deb sa...

wow, that is amazing!
Many thanks for joining in the Cute Card Thursday Challenge this week!
Have a fabulous, festive day, Debxx

Nikki Spencer sa...

Such a pretty tree, beautiful colourings and lovely sparkle.
Thanks for joining us at Just Add Ink.

Jodene sa...

This is beautiful! Thanks for joining us at Just Add Ink this week and have a wonderful Christmas!