söndag 12 maj 2013

ATC-KORT

Jaha, här är en till som har blivit biten av ATC-febern. Vad är det då, kanske någon undrar: Jo det är små kort som man gör och byter sedan med varandra. En del kanske minns dessa fotbollskort, Pokemonkort, filstjärnekort som man byrtte som barn.
 Storleken är den samma 2.5" x 3.5".(inch)

Visar här några av mina ATC-kort med Pysselmyrans stämplar.
 Det finns ju hur många bra stämplar som helst
 om man vill göra dessa små kort.

En serie med fyra kort, där jag jobbat med olika stämplar och vissa texter är maskade.


En serie med 7 kort, här är det stenciler pasta och distresser


Dessa två hör till en serie om 8 kort, men är inte klara ännu. Det ska på en
 bakrundstämpel och några splash.


Lite mer info om du vill göra egna ACT- kort:
Storlek: 2,5"x 3.5" (6.4 x 8.9 cm)
På baksidan av dina kort ska det finnas en del information.
Titel på kortet, datum, vad för kort det är (se nedan), ditt namn 
De får endast bytas.
Serier: Kort som har något gemensamt, det kan vara ett tema (som mina),
 olika tekniker. De ska numreras
Unika: kort som det finns bara en enda av.
Editioner: Identiska kort, de ska numreras

Stämplarna jag använt finns på Pysselmyrans blogg.

Tack för att du tittade in.
Lämna gärna en kommentar 
innan du ger dig av.
Ha en bra dag!
Zora


2 kommentarer:

Tinas pysselblogg sa...

Kanonfina:-)

Rozzan sa...

Jättefina :)Blir spännande att se vilket jag får i lådan:)
Ha en fin dag